Jeg synes det er på sin plads med et indlæg omkring betalæsere. Vi vil jo alle gerne have hjælp med vores tekster, for det er som alle ved meget svært at finde egne fejl. Men så er det problemet opstår. Jeg har nogle gange søgt efter betalæsere, men alligevel oplever jeg at dem som siger ja enten springer fra uden overhovedet at kigge på ens tekst eller at de aldrig får svaret tilbage. Oplever I andre også det?
Jeg mener, at hvis man siger ja til at betalæse for en anden, så bør man tage det seriøst, og hvis man springer fra så i det mindste give en begrundelse og her tænker jeg at det er helt i orden, hvis teksten ikke var noget for en alligevel. Så ved jeg som forfatteren, at jeg skal søge videre efter en anden betalæser.
Hvordan gør I andre for at finde betalæsere?
Jeg har både prøvet at søge herinde og i facebook grupper tilegnet betalæsere og det ender altid med at jeg kun har en eller to som faktisk læser det, og jeg har også flere gange måtte trække på min familie til at læse noget igennem, selv om en ude fra ville være mere optimalt. Og jeg synes ellers er rimelig, når jeg sender en tekst ud til en som har meldt sig, hvis de har brug for en-to måneder så er det fint med mig, men det ærgre mig da, når man så ikke høre noget efter den tid, eller finder ud af at de slet ikke har læst på det. Og jeg har også i nogle tilfælde byttet tekster og givet mig tid til at gennemgå deres tekst uden at få noget tilbage, så føler man sig altså lidt snydt.
Det er bestemt ikke fordi jeg vil lyde sur, jeg synes bare det er ærgerligt, når man selv prøver at tage sit forfatterskab seriøst og gerne yder hjælp til andre.