Det forekommer mig, Kåemer at du har været inde på det før. (Jeg kan tage fejl!)
Og det er et godt spørgsmål. Dog tror jeg at svaret ligger ligefor.
Med nok ret få undtagelser vil pennefyldernes digte blive produceret et ad gangen, og når et digt er skrevet færdigt, har poeten en meget forståelig længsel efter at dele det med andre. Tålmod der rækker til års venten på flere digte, der i tal når op på dem der ofte ses i de digtsamlinger man ser udgivet på forlag, har nok kun de færreste og dermed mest indlysende poetiske talenter.
Når det er sagt kan jeg ikke tro at der fra Fyldepennens side skulle være noget til hinder for at indsende flere digte under en fælles, samlende titel, på samme måde som et enkelt digt kan bestå af mange adskilte strofer.
Ville et digt, hvor hver strofe var forsynet med en egen underordnende titel være diskvalificeret?
Et digt kunne være betitlet: "Processen." De tre strofer kunne nu betegnes: "Loven brydes," "Retten træder sammen" og "Dommen afsiges."
Det er dog ét digt.
Men en digtsamling kunne også have en samlende titel som for eksempel "Under vejr med mig selv," (for nu at vælge Rifbjerg.) Men under denne titel ligger nok mange andre titler på separate digte.
Jeg kan ikke dømme om reglernes ordlyd, men jeg har svært ved at tro at en digtsamling skulle afvises, hvis der blot er en fælles titel at referere til. Så kan det jo endnu fungere som en "EDB-mæssigt" simpel ting.