Flabede fartbøller fiser frækt forbi for fuld fart. Farveller folk's. Fyldebøtter forvolder forfærdelige færdselsuheld. Fantombilisternes fåtal forøges foruroligende. Fornemt folketingsmedlems, formentlig forsvarsminister, festkørsel får fatale følger. Fratræder, fand'me! Flot... Fantastisk. Forrige fredag formiddag fik Frank Friis' forældre fire fartbøder. Franks forældre fylder forresten firs fireogtyvende februar ! Frank forarges frygteligt. Fordømmer forældrene. Frank foreslår familien flytter. Frue, firlinger, Fido, folkevogn. Foriøvrigt følger flytningen folkeskolens feriefastlæggelse. Flyttefirmaet "Først Fremme" får fornøjelsen. Frank fikserede familiens fajance forsvarligt, fordi flyttefolkenes firkantede figur forekom faretruende. Franks frisind frydes. Fritidshusets friværdi fastsættes fornuftigt. Farum forvaltnings fejlslagne finansieringspolitik forøger forståeligt Franks forargede følelser. Forhåbningsfuldt forlader familien Friis, Farum.
Familien finder Fredericia fascinerende, farverig, fordi flot forhistorie figurerer. Fordums fægtninger, foruden fjendens flugt, fornemmes foran fæstningsvoldene. Fornaglede, forvitrede forladere flankerer forsvarsværkerne.
Fire fuglefløjt før Fredericia finder Frank flere firlængede fritidslandbrug. Fine forhold. Forholdsvis få fremmede. Frank fritter forpagteren for facts. Forhandlinger føres. Frank fisker forsigtigt fyldepennen frem fra frakkelommens foer. Fede fyldepennestrøg forvandler formularernes felter. Familiens fremtid forankres. Frank får fast fuldtidsarbejde for
Fredericia Foderstofkompagni. Fra Fredericia fragtes færdigblandede foderstoffer fordelagtigst. Flinke fabriksarbejdere forsyner familiens fadebur fra første fyraftensfløjt. Folkene fandt Franks fedtemadder for flade. Franks fjortendagesløn forventes faktisk først flere fredage frem.
Familiens forhåbninger formørkes. Fritiden føles frustrerende. Fredericias fortids fængslende fascination fordufter. Fjernbetjeningens farvestrålende funktioner forsøges febrilsk forfra.
Frank falder for fuselflaskens fristelser. Fra første færd føltes Fredericia fin, fritaget for forældrenes forargelige fremfærd. Frank funderer. Fuck Fredericia! Frank fortryder flytningen. Franks fleksible frue, Frida, forbløffes først. Fastholder fattet fodfæstet. Forkaster fornærmet Franks fjollede forslag.
"Fyrre, fed, færdig? ...find figtherviljen frem, Frank," fnøs Frida foragteligt. Frida forlod Frank 15.45...