Jeg ser dig. men du ser ikke mig. Jeg hører del af din samtale, men du taler ikke til mig.
Du ser mig ikke, men jeg ser dig, nogle gange ser jeg kun dine hænder.
Nogle gange ser du kun dele af mig, nogle gange ser du i min i min retning, men ikke på mig. Vi er adskilt men alligevel er du tæt på mig. der er kold her, du er inde i varmen.
Jeg ser dig, du kommer nærmer, du stanser og kigger.
Du åbner døren, du tager kontakt "Hej, er der ikke mere let mælk?" Jeg kigger rundt i mælken, jeg går du af mælkekølerne og går ud i butikken, jeg siger til kunden " jeg beklager, har du prøvet den økologiske"? Jeg ved godt den er lille smule dyre men nok lige så godt, ellers får vi først mælk igen i morgen, beklager" Siger jeg og smiler. Kunde tage imod forslaget, jeg ønsker hende en god dag. "Tak og lige måde" siger hun. Hun vender mig rykken og er på vej videre, på jagt efter det næste der skal ned i indkøbskurven.
Jeg går I kølerne den blæser den kolde luft. før jeg går ind jeg trykker på den sorte knap uden forand døren til mælken, 10 minutter før blæseren sætter ind og kulden vil atter blæse koldt.
"Klonk" siger det når mælkekasserne sættes på fladvognens håre metal, stabel 2 kasser på hinanden og rulles til diverse plads, rundt i køleren.
På hylderne sættes mælk, Kefir og cremefraiche og mange flere stilles på plads, som soldater på geled der venter på det bliver deres tur til bliver udstationeret ud af butikken.
Kolde hænder, næsen løber og tiden den går og klokken den slår. Lige om lidt har jeg fri, siger farvel til chefen og dem omkring.