Syndsforladelsen


7 år siden 2 kommentarer Digte

2Syndsforladelsen
Er jeg Kains slægtning og arvtager? Er jeg blot et menneske med s... [...]
Digte
7 år siden
6Vulkanen
Jeg er da ligeglad, jeg er ikke bange for afgrunden. · Jeg er bange... [...]
Digte
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
morten ibsing (f. 1981)
Er jeg Kains slægtning og arvtager? Er jeg blot et menneske med skønhed og fejl af Guds nåde nedstammet fra Adam, Eva og Kain synder.

Jeg havde haft ondt indeni mig i lang tid, som en mørk sygdom dybt inde i mig, jeg selv havde sået og som havde fik lov at spire. Jeg havde truffet mine valg og mærkede tyngden af dem nu.

Jeg bad om audiens med den lokale præst for at få tilgivelse for mine synder.
Præsten kendte mig ikke og bad fortælle min historie før han kunne tilgive mig.

Jeg skriftede og fortalte min historie!
Jeg fik ikke Guds tilgivelse, præsten tilgav mig ikke.

Præsten havde selv syndet og fortalte mig jeg måtte lære at leve med min anger. Han kunne høre og se jeg var på rette vej.

"Måske jeg bare skal lære at tilgive mig selv?"
Nej, sagde præsten, du må slæbe på den bagage du selv har pakket og lærer at befinde dig med den, men vær bevidst om at straffen får du nu og ikke senere hen eller hinsides. Du er allerede igang med at pine dig selv var præsten ord.

Jeg kom hjem og accepterede min fortid jeg selv havde skabt.

Tilgivelse kan aldrig rigtig findes, når synden først er gjort.
Gud tilgav heller aldrig rigtig Kain for hans synder.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/08-2017 11:29 af morten ibsing (kerplunk) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 219 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.