Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Isak Zachariasen (f. 1985)
Jeg hedder Isak Zachariasen, og jeg ynder at nedfælde hvad der måtte strejfe mig af pudsige indfald, i mere eller (som regel) mindre forståelig lyrik. Ud over det er jeg 24 aar, og læser nu Engelsk paa Aarhus Universitet, paa 3. Semester.
Jeg har skrevet et par historier og et utal af digte, og arbejder for tiden paa en roman med titlen "Kriss". Jeg ser mig nødsaget til at fortsætte endnu en stund med at tilføje ord, sætninger, tegn, tanker og idéer, som på én eller anden måde kunne tænkes at give mening for min læser. Nu da jeg så endelig er igang, og egentlig kan tillade mig at stoppe, befinder jeg mig i den absurde situation, at detter noget, jeg er ude af stand til. Ord og tanker bærer hinanden frem, én efter én - eller snarere stormende som et hav der angriber mine tanker i utallige legioner af kaotiske koncepter, som alle sammen i én eller anden form gør krav på at blive nedfældet. Det er vel ét eller andet sted dét, det hele handler om. Den eneste rigtige undskyldning for at skrive, er at man ikke kan lade være. Forståelsen af tekster, deres struktur og "væsen" - hvis man kan sige noget sådant om en tilfældig stak ord, forøges hver gang man beskæftiger sig med det, ligegyldigt hvilket medie man bruger som indgang. Jeg har skrevet næsten så længe jeg kan huske - digte, historier, og hvad der ellers falder mig ind i de forskellige situationer, man havner i, i løbet af tilværelsen. Det er vigtigt, af og til, at huske at lade sig rive med af de situationer, man havner i.