Kære Ann (Savanti)
Hvorfor skulle vi dog ikke diskutere religion, det er da en væsentlig del af livet og samfundet.
Og hvordan definerer man religion. Er det alt udover det konkrete, daglige?
Selv er jeg ikke religiøs i nogen konkret forstand, men jeg tænker dog meget på alle aspekter af livet, også på det der går ud over almindelig forstand. Jeg er ikke medlem af folkekirken, men har ikke desto mindre meget sympati for den. - Jeg tror på en Gud, fordi jeg synes det er logisk at nogen eller noget må være førsteårsagen til verden. Men jeg tvivler på at denne Gud, hvem eller hvad han nu er, interesserer sig for menneske og da slet ikke for den enkelte.
Men når jeg nu nærmer mig de tre og firs så ved jeg at livet snart må være slut. Og hvad så? Jeg er mest tilbøjelig til at sige, så ingenting. Men jeg kan så ikke lade være med også at tænke: det kunne da være ...
Så alt i alt er der meget at tænke over og meget at debattere.
Og bryder man sig ikke om den slags åndelig snak, så står det jo en frit for at hoppe over, eller - bedre - komme med sine egne input i debatten. Det er da i orden at trække sig ud, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, men hvorfor smække med døren? - Hvis din tilgang til livet og til det at debattere er bedre, så kom ud med det. Vær lidt positiv.