Om tro.
Indtil i dag har ingen religion kunnet bevise sin guds eksistens.
Indtil i dag har ingen ateist kunnet modbevise guders eksistens.
Hvis en guds eksistens bevises, kan vi ikke længre tale om tro, så er det fakta og viden. I den situation mister "tro" sin religiøse betydning, og ateismen vil stå som en fejltagelse.
Indtil det sker, er det vigtigt at være klar over at, tro kun er tro, uanset hvad vi kalder den; og at alle der sidestiller "jeg tror" med "jeg ved" har misforstået ordets betydning - det gør mange millioner.
Når vi slår ihjel for at bevise "den rette tro" taber vi. Den som er sikker i sin tro behøver ikke at bevise det.
De der bruger vold for at "bevise" troens overlegenheder tvivler i virkeligheden på sin tro (gud) de, er de usikre, de lidet troende, og det eneste de beviser er mangel på tro. Dette gælder uanset om du er ateist, religiøs eller politisk troende.
Om at brænde en hellig bog.
Biblen, koranen og alle andre "hellige" skrifter er kun bøger.
I bøger er skrevet ord der er vigtige for forskellige troesretninger.
De fleste "hellige" bøger er trykt i millioner eksemplarer så
forde en fanatiker brænder et eksemplar, eller hundrede er
ingen skade sket der er stadig millioner Koraner og Bibler blandt de troende,
En religion forsvinder ikke forde en fanatiker brænder nogle få eksemplarer.
Hvis mennesker, uanset religiøs holdning, mener at deres tro lider skade fordi en fanatiker brænder et eksemplar, eller hundrede af deres hellige bog er de ikke særlig stærke i sin tro og dens budskab. Der er værre måder at vise foragt og respektløshed på.
Jeg tror ikke der er guder i religiøs betydning, men bevise min tro kan ikke ligesom ingen kan bevise det modsatte - og her står vi.