Kommentarer til Ea K.B. Hovedskou


6 år siden
Knud Kjølhede Petersen (knudkp)
Jeg græder
Smukt, enkelt, ligetil, ærligt og rart. Og en tak for at du gør det, og fordi du delte.
6 år siden
9 år siden
Said Chouchou (Chouchou)
Jeg ville bare lige
Det 5 år siden - kan du huske mig..? Enkelt og lige til.
9 år siden
9 år siden
Søren Skogstad Nielsen (Grosvenor)
Mona Lisas smil - 3. del
Denne læser synes det er en fin og troværdig fortsættelse.....

"Tegningerne er blevet opdaget, hvordan er de det?" ('flot' proff. meget fængende.)

'Det var hans plan. Jeg kunne være ligeglad, det var jo ikke fordi vi rent faktisk ville gøre det, når alt kom til alt.'
'Det var længe siden at vi havde brugt så mange dage sammen på så kort tid, og jeg havde ikke flere ting at sige.'
(fine karakter underbygninger)



PS
'Vi skulle nok finde ud af noget,' skal? også det følgende (Tror det hedder noget grammatisk 'hypotetisk fremtid') Men denne læser kan bedre lide 'skal' og 'gør' (virker ikke så svævende og Patrick er da meget fokuseret)

Ja - det var mine '5 cent'
9 år siden
9 år siden
Mikala Rosenkilde (Mikala)
Mona Lisas smil - 1. del
Indledningen:
"Det hele startede den dag Mona Lisa holdt op med at smile. I nattens mulm og mørke havde nogen brudt ind på museet i Paris og ganske enkelt skåret munden væk, og med en sprittusch tegnet en nedadvendt bue i hullet."

Det er supervelskrevet, og læseren er nødt til at læse videre. Stoppede dog lige op et øjeblik, fordi Mona Lisa (sidst jeg var der i hvert fald) er pakket grundigt ind i en stor fastmonteret pleksiglasmontre, og man derfor ikke lige kan komme til at skære munden af.
https://c2.staticflickr.com/6/5204/5253267655_f1cb948ba9_z.jpg

Jeg er ret vild med vennerne, der ikke opdager at kammeraten er død i hospitalssengen, fordi de blev så optaget af fodboldkampen. Det er enormt velskrevet og jeg må trække på smilebåndet, fordi det er så grotesk og så herlig hverdagsagtigt beskrevet.

I taxaen taber du mig lidt. Hvorfor er det at Patrick vil gøre (?). Mit problem opstår her:
"Vi burde få alle de andre til at indse at de er optaget af det forkerte. Mona Lisas smil, min bare røv, der var sgu da ingen der ville savne den hvis ikke der var en eller anden der mente han var noget, som fortalte dem at de skulle. Vi ændrer det, dude. Vi ændrer det!"

Hvad mener du med: "der var sgu da ingen der ville savne den hvis ikke der var en eller anden der mente han var noget, som fortalte dem at de skulle."? Forstår ikke replikken. Mener du?
"der var sgu da ingen der ville savne maleriet/Mona Lisa, hvis ikke der var en eller anden, der mente han var noget, som fortalte dem at de skulle."

Så kommer fortsættelsen, som jeg ikke forstår, men det lader til at hovedpersonen gør:
"Vi bliver nødt til at gøre det nu," sagde han og fastholdt mit blik. Jeg holdt vejret og prøvede på at holde op med at ryste. "Nu, mens alle har travlt med Mona Lisa. Hvis vi venter, risikerer vi at bølgen af folk der lader som om de interesserer sig for kunst er forsvundet. Det bliver nødt til at være nu."

Hvad skal være nu? Hvis din HP ved det, og Patrick ved det, så holder du mig udenfor som læser, når du ikke også delagtiggør mig. Lidt som at overhøre en samtale mellem venner, og ingen sætter dig ind i emnet de andre drøfter.

Deres afdøde kammerat, Michael, lyder som om han er død af kræft. Det læser jeg i hvert fald i linjen:
"Længe før alting gik fuldkommen stejlt ned af bakke, var han flyttet tilbage til sine forældre for at de skulle hjælpe ham igennem det der havde vist sig ikke at være nogen vej igennem." Det er godt, fordi du lader læseren tænke selv. Det næste er særlig fint, fordi det fortæller så meget om forældrenes håb:
"Patrick mente at det også var dem der fortsatte med at betale lejen, som om at de håbede han en dag ville kunne vende tilbage dertil."

Du skriver forøvrigt meget læseligt og dit dagligdags sprog er vældig godt.

Da Patrick så åbenbarer sin idé kan jeg ikke lade være med at smile. Skør idé og måske fostret over det urimelige i en ung mands død. Spøjst i hvert fald.

Slutningen er fin i dette kapitel. Jeg kan godt lide de to personer, som du portrætterer her.

Mikala
9 år siden
9 år siden
Ulla Hexibru (heksemutter)
Mona Lisas smil - 2. del
Hej Ea
også denne læser synes begravelsesscenen er meget velskrevet, inklusive den efterfølgende komsammen, her bliver jeg især fanget ind af situationen med den lille pige Kaya/Kajak der er både meget varme dybde og melankoli indlagt her. Som læser holder du mig hen i god spænding efter hvad der videre kommer til at ske. du skriver dejligt flydende og meget underholdende synes jeg. med gode tanker fra Ulla
9 år siden
9 år siden
Ulla Hexibru (heksemutter)
Mona Lisas smil - 1. del
Hej Ea
nu har jeg læst dine to kapitler flere gange, og jeg synes din historie fortjener en kommentar, ideen er original, blandingen af kunsthærværk og dødsfald giver et godt kontrastfyldt handlingsforløb, jeg får her et godt billede af de to hovedpersoner og deres relation til Michael. jeg bliver som læser fanget godt ind og guidet gennem handlingen. Tak for ordene fra Ulla
9 år siden
9 år siden
Søren Skogstad Nielsen (Grosvenor)
Mona Lisas smil - 2. del
Jeg synes at hele begravelsesscenen, med kommentarer er god, viser flot, og lidt kynisk følelsesforvirringen og fortrængningerne, hos deltagerne. Den efterfølgende hotelscene står lidt svagere hos denne læser - lidt langtrukken -
9 år siden
9 år siden
Søren Skogstad Nielsen (Grosvenor)
Jeg græder
Jeg er fortsat lidt i arkivet ;-)

Flot helstøbt tekst, et mikroessay på digtform!
9 år siden
9 år siden
Søren Skogstad Nielsen (Grosvenor)
Jeg ville bare lige
5 år siden ;-) Det var da godt gået dengang!
PS
...! kunne jo nok undværes.
9 år siden
9 år siden
Sandie Bille Larsen (Madambond)
Mona Lisas smil - 1. del
Nåj ja... Man kan have tegnet på væggen...
Det kan da godtvære en kraftfuld effekt, at man tvivler på jegpersonens kønsidentitet... Det forvirrede bare mig i stedet, da jeg er meget visuel, når jeg læser og i dette tilfælde skiftede personen ud med en kvinde, så en mand, så en kvinde...

Ja, jeg kunne se senere, at de to begivenheder fandt sted samme dag.

Jeg havde faktisk ikke fanget, at ståhejet var omkring Michaels død... Men fejlen ligger højst sandsynligt i den genre jeg plejer at læse, hvor der altid er et mystisk element og knap så meget realisme.. Jeg "leder nok efter noget mystisk" i din tekst, som det aldrig har været meningen, skulle have været der...
Jeg er måske kommet til at tillægge arkitekttegningen en mystisk parrallelunivers, hvori der er skjulte budskaber fra en forsamling, og det er denne forsamling, som Patrik og jegpersoinen er medlemmer af, og det er dét de nu vil afsløre for hele verden... Aj altså... nu snakker jeg vist voplapyk. Sorry.

Derfor tillægger jeg selve "kunsten" en større værdi end dødsfaldet... Faktisk synes jeg at issuet omkring kunst har fået meget mere taletid end døsfaldet??

mht at dø af ikke at trække vejret kunne man f.eks. forklare det ved at han ikke har overvågningsudstyr på, fordi genoplivning ikke er et ønske...? Man behøver ikke være dødeligt syg for at miste talens brug...

For mig betyder at rable at være skør... "Nu rabler det for ham" jeg har aldrig hørt det ord brugt som synonym for at tale... Måske også derfor jeg begynder at se ham som småskør...

Hvis jegpersonen og Patriks følelser er meget modsatrettede kan du måske pensle kontrasterne endnu mere ud... De begge er lidt handlingslammede på sygehuset... Jegpersonen reagerer fysisk i vrede..
I taxaen taler og taler Patrick om neget helt andet end dødsfaldet... Jeg personen er inde i sin egen osteklokke. Patrick er handlekraftig og prøver at forfølge en idé med det samme. Jegpersonen spørger ofte hvorfor, hvordan?? Og tilsidst trøster jegpersonen Patrick selvom han/hun ikke har lyst...?

Jeg ser nok Patrick som skør, fordi hans plan er sindssyg! Men også ideologisk, fordi han har et budskab han vil dele med alle...

Måske mener jeg flad, fordi man ikke helt kan følge Patrick i sine humørsvingninger... De bliver for påståede i stedet for beskrevet... Det virker ulogisk for mig, at han pludselig sidder og græder som et lille barn når han lige har siddet og talt om Louvre og ligegyldig kunst... Måske skulle du flette et par snøft ind undervejs før sorgen overmander ham. Få læseren med. Og en sætning som: "Det hele virker så ligegyldigt, når den bedste mand i hele verden lige er død"
Ja, det kan virke som en gang sludder, men har ikke lige tid til at forklare mig nærmere. ellers spørg endelig igen.. :)
9 år siden
9 år siden
Sandie Bille Larsen (Madambond)
Mona Lisas smil - 1. del
Super, at du ikke blev skræmt. :)
Du behøvede dog ikke give mig svar på alle m ine refleksioner. Kun hvis du selv havde brug for dem. :)

Nu vil jeg se om jeg kan svare igen på dine... Det bliver i privat kommentar. ;)
9 år siden
9 år siden
Ea K.B. Hovedskou (Menjasdottir)
Mona Lisas smil - 1. del
Svarkommentar
Hej Sandie!
Fedt med en masse lange kommentarer, jeg vil prøve at svare på det hele så godt som jeg kan. Først: jeg googlede ligefrem ”muld og mørke” for at se om det var rigtigt, men der er så andre der har fejlet som jeg. Det får jeg fikset! (:

I forhold til hullet, så er det jo kun maleriet der er væk, der er stadig en ramme eller en væg bagved som man kan tegne på .
Jeg kan godt selv lide ”mysteriet” om hvilket køn jegpersonen har, mest fordi det er fuldkommen ligegyldigt for historien. For mig er det meget tydeligt hunkøn, nok fordi jeg selv er det, men indtil videre ser jeg ikke noget problem med at det ikke er beskrevet eksplicit nogen steder.

Jeg er ked af at jeg mister dig i det første afsnit, og at du ikke kan se kronologien. Meningen er at Mona Lisa og Michael sker samme dag, i hvert fald hører de jo om de i taxaen på vej hjem, for første gang. Og netop med det første afsnit prøver jeg at sætte tonen for hvad resten af historien kommer til at handle om. Der er alt det storhej med MonaLisa, og Patrick og Jegpersonen føler at der slet ikke er NOK storhej i forhold til at de mister en af deres bedste venner, og deri ligger Patricks ønske om vise dem at de alle tager fejl. Det er skam også meget muligt at dø af ikke at trække vejret i et hospital, og det sker ganske ofte når personen vel og mærke er så syg at der ikke er noget formål med at forsøge at genoplive. Jeg forsøger at beskrive Michaels situation med at sige:
” men vi havde kort før han mistede evnen til at danne sammenhængende sætninger, lovet ham at vi ville komme på besøg mindst én gang om ugen”.
Han er så syg at han ikke kan snakke, og at lægerne vil holde konference om hans sygdom.

Selvfølgelig kommer Mia mere på banen (; Jeg er dog meget ked af at du fik lyst til at opgive teksten dér, for jeg er ikke umiddelbart i stand til at se hvordan jeg tidligere skal ”zoome snakken ud”. Hele Patricks snak om hvor meget andet skønt kunst der er, er meget en metafor for resten af historien. Jeg er bange for at uden den, vil hans efterfølgende planer ikke give mening.

2. kommentar - bare for overskuelighedens skyld (;
Ja, jeg kan da godt se at det ikke er rigtigt både at vide hvad han snakker om og ikke vide det. Det fikser jeg!

Jeg ved ikke om du kunne forklare mere om hvorfor du ikke mener rable er det rigtige ord for sammenhængen? Jeg kan ikke selv lige se det (:

Patricks meget følelsesmæssige reaktioner, er ment som en direkte modsætning af jegpersonen. Den ligger ikke så meget vægt på alle tårerne eller hulk eller noget i den stil, og derfor bliver de ikke rigtig beskrevet. Det er derfor der overordnet er en meget kold skrivestil, men det kan godt være jeg skal tilføje en smule hulken bare for forståelsens skyld.

Du har nok ret i at det er mere under vinduet, en op ad, det skal jeg have ændret. I forhold til grisefarmen var jeg meget i tvivl om hvad de skulle finde en skitse over. Måske skal jeg have fundet ud af hvad arkitektstuderende rent faktisk laver xD

Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan du både kan se Patrick som skør og overideologisk, når du samtidig kalder mine personskildringer for flade, så jeg ved ikke om du måske kan uddybe hvad du mener? (: Jeg vil nødig have at min historie bliver kedelig. Fremadrettet vil historien selvfølgelig fortsætte med at dreje om Mona Lisa, men også om Michael. I teksten indtil videre er der jo slet ikke blevet drejet væk disse emner, og historien fortsætter fuldkommen i dette spor (:

Tusind tak for din lange kommentar, jeg håber mit (meget lange) svar giver dig en forklaring på nogen af de problemer du har med teksten. Du har slet ikke slået luften ud af mig (:
9 år siden
9 år siden
Sandie Bille Larsen (Madambond)
Mona Lisas smil - 1. del
Jeg kan godt lide: "Hvordan kunne man blive sendt væk fra et hospital uden at være rask? " tænker, at det måske er "et spor" i historien...?

Kan du selv se problemet her?:
"jeg vidste hvad han ville sige.

"Vi burde gøre noget ved det."

Jeg vidste ikke helt hvad han snakkede om, "

"begyndte at rable igen." rable som i plapre? Jeg er ikke sikker på, at du kan bruge det ord i den sammenhæng???

Er jeg personen en pige eller dreng???
"Vi ændrer det, dude."??? Misundelig på Mia???

Jeg synes "Vi gør det dilemmaet" i taxaen er lidt for langtrukkent... Har han grædt. Hvornår skulle han have gjort det nok til at få røde øjne? Mens han tale om Louvre? Der har ingen tegn været... Han kan måske få blanke øjne mens han taler om det... Men den anden reaktion med våde kinder og røde øjne virker for overdrevet på mig..

Patrick virker meget humørsyg, når man ikke helt forstår hvad der driver ham... Stirren ud i luften. Vrede. Ligegyldig snak i taxaen, gråd, smil, fniser når han går ind i lejligheden.

Op ad vinduet eller under vinduet??

Arkitektur over grissefarme = mystisk arkitektur?? Det virker lidt opreklameret... Men det er måske også meningen?

Ham Patrick virler meget ideologisk og -skør. Og vennen viser, at han reflekterer lidt mere over tingene, men ikke særligt dybt??

Jeg synes dine personskildringer er lidt flade, og det virker som om du holder noget igen, for at holde spændingen... Det virker måske næsten modsat... Det bliver lidt "kedeligt" og måske har man ikke tålmodighed til at vente på at snuse lidt mere til historien...

Jeg kan ikke se hvor historien er på vej hen?
Handler det om to unge fyre, som kommer ud i noget kriminelt ved at bryde ind i et museum af ideologiske grunde, som kun den ene i sit forvirrede hovede kan se og den anden er medløber?? Eller???

Du giver Mona Lisa hele fokuspunktet i starten. Er det hende det handler om... Er den hændelse omdrejningspunktet for hele historien. Vender vi tilbage til den?? Eller er det Michaels død...?

Undskyld hvis jeg har slået luften ud af dig. Jeg gør det kun for at optimere din tekst. Og som sagt er det ud fra et personligt synspunkt, så det er frit op til dig at følge din egen intuition. :)

Tak for din kommentar til min tekst. Her er min til gengæld. :)

"spildte alle hans ideer" ... Var ideerne spild? eller strømmede de ud af ham?
9 år siden
9 år siden
Sandie Bille Larsen (Madambond)
Mona Lisas smil - 1. del
Hov... Læser lige videre... Du har vbel opsnappet at jeg kommenterer i samme tempo som jeg læser. du får alle mine tanker råt for usødet. ;)
9 år siden
9 år siden
Sandie Bille Larsen (Madambond)
Mona Lisas smil - 1. del
"Mulm og mørke"

Hvordan kan man tegne en nedadvendt mund i et hul - i fraværet af noget der var???

Du har et dejligt nuanceret sprog, som alligevel er glidende. Historien starter med et højt spændingniveau, og holder mig fanget og spændt...

Jeg synes det er perfekt, at de ikke "har ord for det" når nu det også er munden der er væk på Mona Lisa. Men det har du sikkert selv fingeret... ;)

der er sikkert et mysterium omkring Ham Michael og Patrick, og Jegpersonen...(?) Mand kvinde??? men ærligt talt, så fatter jeg intet af det første afsnit om dem... Jeg føler mig mere forvirret og læser det igennem igen for at se om jeg har overset noget. og er lige så blank. Måske skulle du løfte sløret lidt mere, for hvad det går ud på... Avisartikler??? Lægekonference? "vi???"

Jeg mister tidfornemmelsen i historien. Kronologien.. Hvad kom først.. Mona Lisa, Michaels død?

Hvordan kan han dø på et nutidigt hospital af så simpel en ting som at stoppe med at trække vejret?? Det bliver vel overvåget? Og efter et par minutter er det vist stadig muligt at genoplive ham, så man bør fornemme en for for panik og masser af hospitalspersonale, der prøver og prøver...

"al den sorg"

Fedt billede af vrede med de hvide knoer

Nu kommer en Mia på scenen... Håber hun kommer til at spille en større rolle, ellers orker jeg ikke forholde mig til hende. Hvis hun kun er taget med, for at vise noget om jeg-personen, så se om du kan gøre det på en anden måde...

"Vi for vild"

I stedet for at gengive Patricks lange kedelige snak om Louvre, så bekriv den som jeg-personen opfatter den: summen i øret... lyden gled sammen med motorens larm.. Whatever. Jeg fik lyst til at opgive teksten...
9 år siden
9 år siden
Jytte Black (Lilla Blomst)
Mona Lisas smil - 1. del
Hej Ea
En komplet sindssyg ide at "Patrick". Det bliver spændende hvordan at den ide udvikler sig :-)
Vh. Jytte
9 år siden
9 år siden
Søren Skogstad Nielsen (Grosvenor)
Mona Lisas smil - 1. del
Det er da en fin start. Du får rimeligt hurtigt de to hovedkarakterer til at træde frem.
De her små ting kan jeg rigtig godt lide:
Det hele startede den dag Mona Lisa holdt op med at smile.
Den selvsamme kamp som vi begge var så opslugte af at vi ikke opdagede at han døde.
Mia var et emne vi som regel holdt os fra.
"Ville give os tid til at finde ud af hvad I vil".
Hvordan kunne man blive sendt væk fra et hospital uden at være rask?

For mig giver de situationerne og karaktererne en klædelig 'kant'
9 år siden
9 år siden
Jytte Black (Lilla Blomst)
Snefnug
Hej Gaia
Engang imellem kigger jeg, fordi jeg synes det kan være spændende hvad der ellers er skrevet.
Vh. Jytte
9 år siden
9 år siden
Ea K.B. Hovedskou (Menjasdottir)
Snefnug
Svarkommentar
Hej Jytte,
Tusind tak for den søde kommentar (:
Det er rart at vide at folk stadig kigger på ens tekster, selv om de har ligget herinde et stykke tid!
9 år siden
9 år siden
Jytte Black (Lilla Blomst)
Snefnug
Hej Gaia
Du har skrevet en megen smuk tekst, hvor erkendelsen til sidst når hende, At hun bare er en blandt andre.
Vh. Jytte
9 år siden
14 år siden
Christian Hammer
Månestykker
Hej Gaia.

Jeg kan kun bakke op om koret med at denne lille tekst, er virkeligt flot og skal bare stå for sig selv uden nogen yderligere tanker - den skal bare nydes. Heldigvis er den ikke så lang, at man ikke kan gabe over den i en enkelt mundfuld.

Håber du bliver ved med at skrive denne type "håndlavet kvalitetschokolade" :-)

/Christian
14 år siden
14 år siden
Christian Hammer
Jeg græder
Du har et rigtigt godt flow i dine digte og en let, men samtidig rammende tone. Dine digte nærmest synger sig selv...

Det er måske rigtigt som #1 skriver, at

Og ingenting kan jeg gøre
Kun én ting kan jeg gøre


er lidt en umulighed, som den er udtrykt. Men som lyrisk udtryk for "Jeg kan ikke gøre noget, andet end dette ene..." synes jeg den klarer sig fint. Skulle jeg have noget at sige, er der for meget gentagelse i de to linjer... Ikke for at spille "klog", men kunne den sidste af de to linjer ikke være noget i stil med "Udover at græde"?

/Christian
14 år siden
14 år siden
Sarah Wigh-Fritzen
Jeg græder
.. "Jeg græder for de andre" - Det er smukt. Det viser det omvendte af hvad jeg syntes menneske verden er idag - Egoistisk. Det viser at der stadig er hjerter derude et sted som viser omsorg og følelser. Meget godt!

Det eneste er lige denne her:

"Og ingenting kan jeg gøre
Kun én ting kan jeg gøre"

Ingenting er jo ingenting.. Men er det en bevidst mening/beslutning?
Eller vil du fortælle at man kan gøre det umulige?

- Sarah (:
14 år siden
14 år siden
Louise Knudsen (Excelsia)
Menneskelighed
Et kort, præcist og smukt digt. Det har lykkedes dig at lægge en stærk mening i digtet og det var en fornøjelse at læse det.

Mvh

Excelsia/Louise Haiberg
14 år siden
14 år siden
Sophie S. Lampert (Vicky)
Menneskelighed
Super digt - eller er det ikke et helt lille gruk?
;-)

meget inspirerende - tak

Vicky
14 år siden

Flest afgivne

Seneste 100 dage

162Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen)
76Mogens Sørensen (Mons1957)
68David Hansen (David H)
68Mille Larsen (DenUkendtePigeM)
50Mette Boe Christensen (MollyTrine)
45Ulla Hexibru (heksemutter)
39Niels Cenius (Snowlion)
33Jakob Juel (Digttopisk)
29Inge Erhard (Inghard)
29Henning Andresen (HenningA)
26Poul Brasch (Blækhuset)
23Pia Hansen
23Ole Madsen (o-madsen)
20Emma Fox
20Ryan Raskolnikov (Deadboy2)
20Christina Harritz (Anniina)
19Mads Jørgensen (Gnist1)
18Poul Erik Pedersen (Poulerik)
17Sys Høj (Forårsglad)
16John Cooley (Cooley)
15Hans Ib Noe Hansen
14Kaktussen
12Ida Petersen (Drømmedigteren)
10Anne Mary (Anne M)
10Camilla Diedrich (PoemsbyC)
10Lejsy Storm
9Louise Anna
8Stig Colbjørn Nielsen (Colbjørn)
7Ingrid Gram Andersen (Gladingrid)
7Anna Knudsen (Annak)

Flest modtagne

Seneste 100 dage

117Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen)
83Mille Larsen (DenUkendtePigeM)
75Ulla Hexibru (heksemutter)
52Mogens Sørensen (Mons1957)
47Mette Boe Christensen (MollyTrine)
40Hawraa Ghaieb (Hawraa)
35Niels Cenius (Snowlion)
35Ann R. Sørensen (Savanti)
34Christina Harritz (Anniina)
32Cecilie Regitze Økjær (CecilieRegitze)
29David Hansen (David H)
26Camilla Diedrich (PoemsbyC)
21Poul Brasch (Blækhuset)
21Hans Ib Noe Hansen
19Inge Erhard (Inghard)
17Jakob Juel (Digttopisk)
14Per Nordigarden (Nordigarden)
13Rebecca Rahbek
12Poul Erik Pedersen (Poulerik)
11Ryan Raskolnikov (Deadboy2)
11Nils Højsager-Jessen (storyteller)
11Ole Madsen (o-madsen)
10Anne Mary (Anne M)
9Pia Hansen
9Ove Nielsen (Confucius)
9Cecilie Hansen (ciliehansen)
8Levi Pedersen (leviP)
8Louise Anna
8Kenneth Brehmer Nielsen (Brehmer)
8Finn Prang (Fipra)