Hvor gammel er denne jord


4 timer, 24 minutter siden 0 kommentarer Blandede tekster

0Hvor gammel er denne jord
Hvor gammel er mon denne jord, er det millioner af år som mange t... [...]
Blandede tekster
4 timer, 24 minutter siden
11000 år riget millenium
Der er fred på jorden i 1000 års riget, · fordi Kristus her på jord... [...]
Blandede tekster
15 dage siden
7Trump eller Harris
Hvem vil i fremtiden i det hvide hus bo, · hver og en har en mening... [...]
Digte
28 dage siden
1En Roma familie
Vi lever i en hytte af engle ofte beskyttet, · har næsten ingen pen... [...]
Digte
1 måned, 2 dage siden
1Amerika - Korea
Det følgende forår besluttede vi at tage på en længere rejse. Fri... [...]
Livshistorier
1 måned, 15 dage siden

Puls: 54,4

Publiceret: 12
Afgivet: 29
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Hvor gammel er mon denne jord, er det millioner af år som mange tror? Efter den jødiske bibelske kalender er jorden omkring 6000 år gammel, hvorfor de mange millioner år som der siges og hvis så, hvad er der sket i de mange millioner år? Man har så travlt med at forklare om evolution osv, biblen forklarer os noget helt andet: Bevist er de cirka 6000 år ud fra skrifter i biblen, men det er ikke alles. Selv apostlene vidste besked og gave os et kort indblik ind i deres viden.
Jeremiah 4 - 23: Beskriver den første jord som var dækket med vand, før Gud renoverede den og begyndte forfra med skabelsen, som forklaret i første Mose Bog 1- 2.
2 Peter 3: 5 - 7: Forklarer hvordan jorden var dækket med vand og at Gud skabte alting forfra før syndfloden.
Esaja 14: 12 - 15: Beskriver fald af Lucifer som derefter fik navnet satan. Da Lucifer faldt tog han en tredje del af englene med sig. Vi ser i 1 Mose 6 at disse engle avlede med menneske døtre og resultatet deraf var giants. Det var satans forsøg på at fordærve menneskeslægten, resultat deraf blev syndfloden. Vi ved der også, der var giants efter syndfloden, fordi konge David dræbte mange. Det var også derfor Sodoma og Gomorra faldt, jeg har selv været der i Israel, utroligt alting har slet og ret smeltet i fyr og flamme. Der findes ikke noget lignende i hele verden.
Budene i det Gamle Testamente blev givet os, for at bevise at vi er syndere og bruger tilgivelsen. Jesus Kristus er del af den tre enige Gud som betalte for al skyld og gave os mulighed for at blive et nyt menneske ved at antage ham efter frit valg.
1 Korinter 6 - 2: Beviser at vi skal dømme denne verden på et eller andet tidspunkt før evigheden. Vi skal også regere med Kristus i 1000 års riget. Det er utroligt at mange ikke ved besked om hvad formålet med dette liv er.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret i går kl. 22:19 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 339 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.