Bare du var min: Så kvindelig og så fin.
Med langt hår som en kærlig kvinde.
Ih du ligger mig meget på sinde.
For hvad er vi uden kærlighed?
Som arvner blæst bort af vinden:
Det er ærlighed!
Herre, hvor længe skal jeg gå til i længsel?
Hvornår skænker Du mig hendes hånd?
Og knytter os sammen i Din Helligånd!
Det ved kun Faderen selvom jeg er ved at gå til.
I længsel, i ensomhed!
For Herre har du ikke befalet os:
At leve i kærlighed til hinanden; Verden til trods?
For at vi må kendes som Dine deciple,
at vi har kærlighed til hinanden.
At vi må leve i kærlighed og forsage djævlens list.
For Herre, Du er vintræet med hver en kvist!
Amen,
D
Forfatterbemærkninger
A new commandment I give to you, that you love one another; as I have loved you, that you also love one another. By this all will know that you are My disciples, if you have love for one another."
[ John 13:34-35, NKJV ]
E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.
EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.