0Væk
Jeg vil væk - bare væk · Fra dette uudholdelige vanvid. · Det er for ... [...]
Digte
14 år siden
1Arbejdet på en bro
Hvorfor er der denne afstand imellem os? · Den er forkert. · Den hør... [...]
Digte
14 år siden
0Mit igen
Endelig · Endelig fandt jeg noget. · Noget jeg havde manglet i lang t... [...]
Digte
14 år siden
0Hvordan
Hvad gør man, når man ikke har nogen familie til at gribe en? · Hva... [...]
Digte
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christina Østergaard (f. 1991)

Jeg var så opslugt af, hvor jeg var; af mit eget personlige sted.
Jeg var så opslugt af vinden, som fik mit hår til at åbne mit ansigt, så jeg kunne nyde alt andet ved mit sted.
Jeg var så opslugt af solen, som skinnede, som havde den kun den opgave at skinne på de opslugte steder og folk, og måske specifikt mit sted var i rampelyset.
Jeg var så opslugt af græsset, som groede så livligt omkring mig med sine små indfødte dyr, og denne opslugelse kunne kun minde mig om livet, hvor livligt man skal få det til at gro, og hvor meget det havde af jordiske værdier og sidde netop i græsset. Føle, nu kan jeg ikke komme længere nede uden nogen andre midler. Ikke kun følelsen af græsset og at sidde i græsset fik mig til at tænke. Også lugten af græsset, som lugtede så frisk og nyt, når det lige var blevet slået, glæde og til tider lidt gylle, det chikanerede mig aldrig, mindede mig blot om min usarthed.
Jeg var opslugt af havet, hvis forskelligheder jeg alle holdt af, som fx når havet var så blikstille at man kunne se Stubbekøbing spejle flot i, som fx når havet brusede med skum og er ved at vælte hver og en kutter, der forsøgte sig ud.
Jeg var meget opslugt af det og ville aldrig lade være med at nyde sådanne øjeblikke.
Og aldrig ville jeg kunne undgå at blive opslugt af det igen.
På mit sted eller andre steder.

(Men så kom du.
Og jeg blev opslugt af dig.
Jeg blev så opslugt af dine humoristiske indslag i min hverdag, som kun gjorde det endnu mere naturligt at være i din nærhed.
Jeg var så opslugt af vores kommunikation, som gjorde alt godt og trygt.
Jeg var så opslugt af dine store blå øjne, som kunne åbne mig helt og aldeles.
Men som du kom, du gik, og mit sted blev min opslugelse igen, men med den stadig sædvanlige glæde).

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/07-2008 21:48 af Christina Østergaard (Mummi) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 335 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.