3Et
Livet efterlader mig alene. · Syndfloden skylder over mig. · Hvilket ... [...]
Digte
11 år siden
3Googlede efter kærligheden?
"Googlede" efter kærligheden? · Jeg ledte efter kærligheden i den l... [...]
Blandede tekster
11 år siden
4Hjertet slår dig ihjel!
Sidder og undrer mig over livet. · Hjertet sidder fast. I kroppen. · ... [...]
Digte
11 år siden
3Frihedskampen - Er den terroriseret?
Der var et tidspunkt, hvor undertrykte stakler greb til våben for... [...]
Essays
16 år siden
2Livet på skinner
Livet kører på skinner. Når alting i solen skinner, føler vi at v... [...]
Essays
16 år siden
1Hvad, der sker med verden!
Dag og nat, og Jorden snurre stadig rundt. Vi oplever CO2 og dens... [...]
Essays
16 år siden
0Hvad er du bange for til Eksamen?
Er det nerverne som sidder uden for tøjet, at din lærer ikke kan ... [...]
Essays
16 år siden
0Tagfat med ord
Hele verden drejer rundt i ønsket om kærlighed og i uvisheden om ... [...]
Digte
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Haran Kampandevan Andersen (f. 1979)

En omstrejfende smølf iagttog mig og kaldte mig for gal.
Andre vil kalde mig genial.
Når man har indsigt i følelsernes ocean og ved hvad der røre sig i den, er man så genial eller gal?
De kloge påstod at det er en kort afstand fra genialitet til galning - Måske også omvendt?
Jeg ved ikke om en hval også kan være gal, men er det ikke også en tilstand for en almindelig mand?

Sokrates stillede spørgsmål, og jeg følger i samme spor og stiller dig det samme spørgsmål?
Er glasset halv fyldt eller noget udtømt?
Okay Måske var det ikke spørgsmålet, som Sokrates ville have stillet, men jeg er jo heller ikke ligefrem genial- hvis du tror det, er der sikkert noget gal(t).

Jeg tænker nogle tanker, som er anderledes end de fleste, er måske sunket noget dybere i oceanet.
Føler en indsigt som jeg ikke før har (ind)set.
Ser med sanserne, en anden verden. Ser at livet blot er lænker og friheden er længere væk, end man har udsigt til at se, eller regnet med.

Dig som har samme indsigt vil kunne forstå hvad jeg mener, altså den samme indsigt og ikke andet.
Hvis man tror at tankerne bliver skabt på papir, ville de hurtigt blive udtømt og siden vil blive udskrevet i unormal tilstand.
Du vil derefter spørge om jeg har mistet min forstand.
Jeg vil ikke være den samme mand.

Indsigt er mere end at have udsigt til den nærmeste veranda, eller sideforskydning og vejrudsigt.
Det er nærmere et syn som også den blinde har mulighed for at se.
Støvet forsvinder lidt efter lidt.
Og livet fremstår som det egentlig er.
Et teaterforestilling med dig som instruktør.

Hver nat drømmer vi, men om dagen glemmer vi hvad det var?
Er drømme blot en tilstand som er en uopmærksom genstand?
Hvis du er brandmand-
Har du brug for vand.
Hvis du er menneske efter at dømme-
Har du brug for drømme for derefter at vågne.

En omstrejfende smølf citerer mig:

Døden er den største transformator. Den ændrer ikke blot vores liv, men også vores tilstand, holdninger og syn på tilværelsen.
Måske er livet blot en drøm, vi vågner op fra en dag.

Lad mig citerer, at citatet er skrevet efter en omgang bajere - altså i beruset tilstand, og derfor skal du ikke tage det så tungt.

Om jeg er genial?- Du må være gal!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/03-2008 21:29 af Haran Kampandevan Andersen (KAMPANDEVAN2005) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 400 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.