7Smart
Glasset lyser som en stjerne midt i rummet, · holdt oppe af den ens... [...]
Digte
9 år siden
2Blød som tanker
Jeg faldt lige inden jeg skulle sove · og slog hovedet direkte ned ... [...]
Digte
9 år siden
3Blodsprængt
Det mælkehvide glas splintres i tusindvis af røde lyn · En lydløs g... [...]
Digte
11 år siden
5Aldersfængslet
At møde dig var vidunderligt og forfærdeligt. · Med ét vidste jeg a... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Joaquim Marquès Nielsen (f. 1983)

Den engang roterende klump jord med en kerne af ild er nu gået i stå

De mennesker der strejfede omkring på dens overflade står stille
Fuglene der lige før fløj forbi på den mørkeblå himmel stoppede som var de et 400 tons godstog der hamrede mod en mur.
Små uigenkendelige prikker på den mægtige blå baggrund.

Naturen går ikke længere sin gang.
Den ligger på jordens overflade, som var den blevet strøet ud som et stykke pynt.

Et barn skulle til at løbe ud på en vej efter sin bold, men står nu som en voksfigur på kantstenen.
Bolden ville have trillet over vejen med barnet i hælene, men ligger nu urokkelig på asfalten.
Bag ved barnet står en kvinde og kigger på en lastbil.
Hendes mund er åbnet og ville have udstødt et skærende skrig, hvis det ikke var for den totale stilstand og stilhed.
Øjnene fokuserer på lastbilen med en panisk uvished om, hvad der mon ville ske det næste sekund.
Lastbilen kørte 65 kilometer i timen mod barnet før den stoppede som alt det andet på jorden.

Pludselig bevæger skyerne og fuglene sig atter på himmelen

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/07-2006 22:06 af Joaquim Marquès Nielsen (Joaquim) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.