Hyggekrogen · Dagens DJ

0 svar
Senest opdateret 11 timer, 51 minutter siden · 1 bruger(e) deltager
11 timer, 51 minutter siden

"Musik er hvordan følelser må lyde"

Kære læser,
del ét ELLER FLERE link(s) til musiktrack/musikvideo, og evt. tekst om hvad nummeret og/eller kunstneren betyder for dig - ingen beskrivelse er for lang.

Jeg deltager ikke selv udover tippet her, men håber at få tips til ny musik fra netop DIG, hvis du har lyst og overskud til at dele med os andre :-)

Ift. link herunder = Amy True er en del af Globalfaction-projektet i London - det er et anarkistisk non-profit projekt hvor selskabet bag laver musikvidoer og samarbejder med aktivistiske kunstnere. Amy True er selv en af hovedkræfterne bag selskabet, og synger bla. om sin hårde opvækst, om at finde mening i livet, og om at stå op for sig selv - for dernæst at stå op for andre (for at citere Maya Angelou, digter). Jeg stødte selv på Globalfaction i omtrent 2005, via Akala - Find No Enemy-tracket som jeg fandt tilfældigt, og fandt et stort håb og inspiration i deres arbejde og vision. Kunstnere som Akala, Lowkey, Logic, Nate, Melanin9, Cyclonious, Speech Debelle og Amy True, alle associeret Globalfaction, har alle lært mig noget om sensitivitet, og dets styrke kontra kynisme. Amy True driver desuden workshops for kunstnere rundt om i verden, med base i London, hvor fokus er mindst lige så meget på såvel fysisk som psykologisk terapi som på kunst - for selvfølgelig påvirkes ens kreative udtryksform af ens fysiske og psykiske tilstand og velvære. Det danske projekt "Rapolitics" gør det samme, med base i KBH.

Anyways, på med en plade eller 2, kære med-DJ ❤️

Amy True - Falling Stars (neosoul/hiphop, med jazzet vibe) =

11 timer, 51 minutter siden

Besvar debattråd

Debatten Dagens DJ er startet I går kl. 13:43 af Selvomsorg og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Dagens DJ
11 timer, 51 minutter siden · Selvomsorg
1Gamle Myter
1 dag, 10 timer siden · thejester
31Evolutions forskning.
1 dag, 13 timer siden · thejester
10Sandhed
1 dag, 20 timer siden · thejester
12Troen og kirken
1 dag, 20 timer siden · thejester
31Kristendom
1 dag, 21 timer siden · thejester
2Royalties for sange
12 dage siden · Mons1957
2Sci-fi og engelsk
12 dage siden · David H

Hyggekrogen

0Dagens DJ
11 timer, 51 minutter siden · Selvomsorg
1Ord
26 dage siden · Emma Fox
27Dagens citat
2 måneder, 22 dage siden · Deadboy2
0Den kærlighed
1 år, 2 måneder siden · MariaMolgaard
2I need a vacation ;-)
1 år, 8 måneder siden · DeuceF43
10But why?
1 år, 9 måneder siden · DeuceF43
3Færdig med digtsamling
2 år siden · DeuceF43
5Blive til noget?
2 år siden · DeuceF43