Morgenstund har guld i mund


28 dage siden 2 kommentarer Blandede tekster meditation positivitet indre balance

3Forbuden frugt
Er du · den forbudne frugt · jeg ikke må spise? · Den der · ser så dejlig... [...]
Digte · fred, ulykkelig kærlighed, indre splittelse
5 dage siden
3Jeg vil så gerne kende Guds plan med mig
Jeg bliver · så utålmodig · som et lille barn · Jeg vil så gerne kende · ... [...]
Digte · usikkerhed, ambivalens, overgivelse
10 dage siden
4Nærvær
Jeg sidder sammen med dig · og savner nærvær · Et nærvær der kun er f... [...]
Digte · skuffelse, ensom, afsavn
18 dage siden
2Morgenstund har guld i mund
Mine morgener er hellige stunder. · Hver morgen tager jeg mig tid t... [...]
Blandede tekster · meditation, positivitet, indre balance
28 dage siden

Puls: 37,0

Publiceret: 14
Afgivet: 21
Modtaget: 59
Christina Harritz (f. 1975)
Mine morgener er hellige stunder.

Hver morgen tager jeg mig tid til at holde morgenandagt.

I cirka en time, lfra jeg vågner, ligger jeg i min seng og læser i min notesbog med bibelcitater i.

Det er skønt at vågne op med Gud.
Det er som om, at han blidt aer min kind og kysser mig nænsomt godmorgen.

Jeg bliver så glad.
Mine tanker formes til at tænke positivt og forventningsfuldt.
Jeg glædes ved Guds løfter, og over alt det gode, han har til mig.
Jeg ser frem til dagen, ja, hele min fremtid, for Gud lover godt.

Når jeg har holdt morgenandagt, så får jeg altid det rette ben ud af sengen.
Jeg opdager, at mit mismod forsvinder, og jeg glædes ved livet.

Hver dag skal bare starte med andagt.
Det er mig umuligt, at stå lige ud af sengen til dagens gøremål. Først må jeg tune ind på mig selv og Gud.

Min andagt lægger kimen for min dag.
Den er lige så vigtig som min morgenmad.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/08-2024 10:32 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 169 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.