Kære dagbog.
To gange på en dag - ja det må bestemt være rekord for mit vedkommende.
Jeg fik min SSO problemformulering. Den er fin.. Hun har stort set ikke ændret i den, min engelsk lærer, så det er bare med at komme i gang.
15 sider! Puha.. Ved godt, når jeg først kommer i gang, så har jeg svært ved at begrænse mig, men alligevel.. lidt hårdt at komme i gang.
Uhh.. jeg er så vred. R. fra min klasse.. ham med anorexien og som der er blevet taget SÅÅÅÅ meget hensyn til, har ALLEREDE skrevet hans SSO opgave. Det BURDE man i realiteten ikke kunne! Grunden er for dem som ikke kender til SSO, at det er læreren der skriver problemformuleringen. Man må som elev ikke kende den præcise problemformulering, men må heller ikke blive overrasket naturligvis. At vise eleven problemformuleringen inden, betragtes som snyd. Og snyd medfører at man ikke får rettet opgaven af en censor og derefter ikke kan bestå. Opgaven SKAL afleveres, ellers består man ikke trejde år og skal så gå om et helt år.
Men denne R. han VIDSTE problemformuleringen langt tid inden. Han skal skrive i international økonomi og vi har en lærer, der virkelig er tabt bag en vogn i det fag.. En lærer som aldrig har prøvet at være SSO vejleder før. Så hun har åbenbart ikke vist ret meget om det, ikke sat sig ind i det.. eller rent ud sagt gjort hvad hun selv havde lyst til.
Jeg var sikker på at han allerede var begyndt at skrive.. Hvilket han i realiteten gerne må, men det er dumt at begynde før, for som sagt så skal problemformuleringen ikke være opgivet til eleven før udleveringen idag.
Men ikke nok med at han er begyndt at skrive... nææh nej.. Han er for længst færdig. Faktisk (!) havde han åbenbart alle 15 sider med sidst vi havde IØ og fik vores lærer til at læse den (!) og rette i den (!)
Det er SÅ meget snyd!
*syder*
Læreren må ikke engang svare på simple spørgsmål så snart vi har fået udleveret problemformuleringen, med mindre der er forståelsesproblemer mht. selve problemformuleringen.
Jeg har så meget lyst til at nakke ham. Normalt har jeg ikke noget imod at man bliver hjulpet lidt på vej, men han irriterer mig så grusomt i forvejen (der findes IKKE én eneste person i min klasse han IKKE irriterer). Han er simpelthen sådan et leksikon. Man fatter intet af hvad han siger, så når han svarer i klassen (hvilket han gør HELE tiden, UDEN at blive spurgt) så er det som om det fiser ind af det ene øre og ud af det andet. INTET fænger fordi det er som at høre et talende leksikon. Og så er det ikke engang rigtigt ret meget af det han siger, han er bare så god til at forklæde det, så de fleste lærer faktisk står og ser uvidende ud når den der kæmpe mængde talestrøm er færdig. Og så kan vi ellers starte forfra, så der er andre end den HERRE der fatter noget og det er hvad enten det er afsætning, en dansk tekst, EØ eller.. ja, you name it.
Men han scorer karakterer.. uha ja. Medlidenhedskarakterer så det batter..
"det er jo så synd for lille Ronny.. han har jo anoreksi".. Ja ja.. hvis han spiste bare lidt istedet for at læse aviser, leksikon osv. som var livsvigtigt, så ville det måske hjælpe.
Der bliver simpelthen taget SÅ meget hensyn til ham at det er til at brække sig over.
"Ja selvfølgelig skal lille Ronny have 11 i afsætning, selvom han kun lige er kommet hjem fra sygehuset og ikke har været her i flere måneder.. for DET fortjener han da naturligvis".. *GRRRRR* NEJ, han gør ikke! Er det så svært at fatte!
Nogle ville sige, jamen ignorer ham da.
TRO MIG! Jeg har prøvet. Men selvom man ikke snakker til ham (gør jeg egentlig ikke hvad enten jeg ignorerer ham eller ej) så spørger han hele tiden om det ene åndsvage spørgsmål efter det andet, som om man skulle tro vi kunne lide ham.
Hmm.. hvad er det lige at fatte for ham. Vi svarer med enstavelsesord og sidder med ryggen mod ham. VÅGN OP!
Nå.. fik raset ud over ham tror jeg.. skal heldigvis ikke se ham de næste to uger... DEJLIGT!
Men det korte af det lange er at jeg sådan har lyst til at afslører at han har snydt i SSO. Det er sgu så unfair!
mismismiav som skal lidt i gang herhjemme og så i gang med den SSO..
Skriv kommentar
Log på for at skrive en kommentar til denne dagbog. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.