Jeg tror på


3 måneder, 7 dage siden 0 kommentarer Blandede tekster selvindsigt karakter eksistentiel

0Mens vinteren kommer
Mens vinterens kulde trænger sig på, i det små, · og man længes mod... [...]
Digte · mystik, søgen, fremtidshåb
9 timer, 35 minutter siden
1Intet
Intet har betydning. · For alt forgår. · Intet har betydning. · For kun... [...]
Digte · opgivelse, traume, udnyttelse
1 dag, 11 timer siden
2Uden dig
Løfter uden handling er intet værd. · Jeg ved godt at du synes jeg ... [...]
Digte · indre smerte og tomhed, hjertesorg, eksistentiel
2 dage, 8 timer siden
3Den rødhårede
Han var så betaget af hendes skønhed; · kvinden med det flammende r... [...]
Aforismer og gruk · fortvivlelse, melankoli, drømme
6 dage siden

Puls: 90,1

Publiceret: 62
Afgivet: 258
Modtaget: 114
Daniel Stege Lindsjø (f. 1979)
- En troende uanset label bør ikke udøve ondskab.
-Ingen entitet er som udgangspunkt ond.
- Skam og skyldfølelse har været brugt til at styre masserne i hele eksistensen.
- Skulle det ske at man knæler ned for et menneske, er det forhåbentligt for at afgive løfter.
- Et håndtryk er en bindende kontrakt.
- Når man færdes i åbent land, gener ingen.
- Hvis nogen generer en så spørg om de vil stoppe; ellers har de selv bedt om det.
- Ens samvittighed kan renses ved tilgivelse af sig selv eller andre.
- Døden er kun en overgang til en større sammenhæng.
Vi skal alle se vores kære igen og jeg glæder mig til dette.

D
Forfatterbemærkninger
Ovenstående er tro for mig. Det er ikke et udtryk for at mene at jeg skulle være værre eller bedre end andre.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/07-2024 21:31 af Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 117 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.