- Jeg skal ud og slå en prut, sagde HP-printeren til sin ven Canonprinteren.
- Det er ulovligt, protesterede Canonprinteren. - Tag hellere og drikke noget saftevand. Det står en patronsaftevand henne på computerbordet.
- Kan jeg så gå udenfor og slå en prut?
- Det må du gerne.
Hp-printeren tog en forlængerledning og gik udenfor i haven. Her var der dejlig solskin og smukke blomster. Og der var også et springvand, som kunne springe helt til Månen. HP slog prutten. Der kom et stort lufttryk og en ækel stank. Hunden Vovvovvose blev så utilpas, at den brækkede sig i springvandet - og brækket røg helt op til Månen. Manden i månen fik brækket i munden, fordi han stod og gabte. Han blev også dårlig tilpas og brækkede sig ned i sin video, så den ikke længere kunne bruges. Han skulle ellers lige til at se "Olsenbanden på Månen".
Månemanden blev helt vildt ked af ked det. Han ringede til sin moster på Mars, og græd i telefonen. Mosteren som hed Rådogdåd, trøstede ham og sagde: "Det skal du ikke være ked af, lille månemand. Jeg har tilfældigvis en kombineret video/dvd afspiller med egen indgang ude på lageret - og en klud til at tørre bræk op med. Disse ting sendte moster Rådogdåd med rumpost. Og i løbet 13 minutter landende postrumskibet på månemandens græsplæne, som lavet af grøn alpeost.
Månemanden blev rigtig, rigtig glad. Han pakkede afspilleren ud og sluttede den til sit fjernsyn, som hed Philips. Den gav et super godt billede.
- Skidegodt moster, udbrød han.
- Selv skid! svarede mosteren.