Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kirsten Sylvang (f. 1944)
Jeg hedder Kirsten Sylvang og er 62 år. Jeg er født og opvokset i Vejle og er nu bosiddende på det smukke Djursland, nærmere betegnet i Grenaa, hvor vi har Østjyllands bedste og smukkeste strand og hvor man kan få masser af andre smukke naturoplevelser, Jeg bor alene og har to voksne børn og to børnebørn.
I 1999 fik jeg konstateret Parkinsons sygdom, og året efter blev jeg pensioneret fra mit dejlige job som sekretær på en stor lokal virksomhed. Jeg begyndte kort tid herefter at tegne og male, en gammel hobby, som havde ligget stillet siden min barndom, og at tegne og male er absolut mit bedste "tidsfordriv", hvis man ellers kan kalde det sådan. Jeg har altid elsket at skrive, hvilket skal forstås på den måde, at jeg var utrolig glad for dansktimerne, da jeg gik i skole, og jeg kan godt lide at skrive små indlæg til bladene i de foreninger, jeg er medlem af. Jeg har aldrig skrevet noget større, og tror heller ikke jeg kommer til det, men jeg kan godt lide det jeg selv kalder rimvers. Jeg skriver altid små vers, der rimer, når der er fødselsdage i familien, og jeg har skrevet et hav af lejlighedssange, dog mest til vennekredsen. Her går jeg ikke på kompromis, versefødderne SKAL passe. Som sagt har jeg gennem tiderne skrevet små indlæg til forskellige foreningsblade, og da jeg netop igen har været ude med pennen, tænkte jeg, at selv om det ikke er det store, der kommer fra mig, så burde jeg måske alligevel have en forfatterprofil.